מעניין

(2 הצבעות)
  • צפיות: 421
  • הדפס
  • דוא"ל

תזונה נכונה לשינה ערבה

קרבנו

ראשון, 31 ינואר 2016 12:05
תזונה נכונה לשינה ערבה

לפני שמניחים את הראש על הכרית ומתחילים לספור כבשים, דאגו שארוחת הערב תסייע לכם להירדם בקלות!

 

לפני שמניחים את הראש על הכרית ומתחילים לספור כבשים, דאגו שארוחת הערב תסייע לכם להירדם בקלות! לפניכם מזונות המכילים חומרים כימיים המסייעים להירדם מהר יותר ואף לשינה טובה יותר:

 

בננה, דבש וענבים הינם עשירים בסרוטונין, (מוליך עצבי המשפיע על מנגנוני השינה), אשר תורם לשנת לילה ארוכה וטובה יותר ומסייע לגוף לשמור על זמני שינה סדירים וקבועים.

 

דייסת קוואקר  עשירה במלטונין (הורמון החושך) וטריפטופן, וכן מעודדת שחרור של סרוטונין במוח והעובדה שהיא מתעכלת לאט, שומרת אתכם שבעים לאורך הלילה.

 

 

שתייה חמה: חלב, שוקו ותה חם

מלבד שחלב חם מכיל טריפטופן, הוא מעלה את טמפרטורת הגוף, מרגיע ומאט את תגובותיו ואף מרגיע אותנו פסיכולוגית.

 

 

חומוס,שקדים, אבוקדו וקרקרים מקמח מלא עשירים בוויטמין B6 המסייע לגוף להמיר את חומצת האמינו טריפטופן לסרוטונין ומלטונין. החומוס הוא תערובת מעולה של חלבון ופחמימות המתעכלת לאט ומשביעה את הגוף לאורך לילה שלם.

 

וממה כדאי למהימנע?

 


כרוב, ברוקולי, צנון וקלורובי – שבהרבה מקרים גורמים לגזים במעיים, ונפיחות.

 

מזונות מחממים - שום בצל, פלפל חריף ותבלינים אדומים- מעלים את לחץ הדם, מעוררים ולא מרגיעים.

 

מזונות עתירי סוכר – כגון עוגות, ומיצים - כמות הסוכר הגבוהה במזונות אלו עלולה לשבש את האיזון הגופני.

 

כלל חשוב: לא לדחוס את כל כמות הקלוריות לסוף היום – אנשים שלא מרבים לאכול במהלך היום ולכן אוכלים כמות גדולה בערב צריכים לדעת שזה עשוי לפגוע באיכות השינה. אכילת כמות מזון גדולה בזמן קצר עלולה להעלות את רמות האינסולין בדם אצל חלק מהאנשים, ותנודות קיצוניות ברמות הורמון זה מעוררות ועלולות לגרום לשינויים ברמות הסוכר ולאי שקט וכך כמובן לפגוע באיכות השינה.

אהבתם? תנסו גם את אלו

על מנת להגיב התחבר למערכת

שיעורים ברחבי הארץ - קרבנו מזמינה אתכם להרצאות הקרובות

  • יום שני | 20:00

    רחוב הקרן 7

    פתח תקווה

  • יום שלישי | 21:00

    רחוב סעדיה חתוכה 70 יהוד

    השיעור המרכזי ביהוד

  • יום חמישי | 21:15

    רחוב ר' יוסף קארו 3 אור-יהודה

    השיעור המרכזי באור יהודה

  • יום מוצ"ש | 21:30

    רחוב שי עגנון 13 קריית אונו

    השיעור המרכזי בקריית אונו