מוסדות "קרבנו לעבודתך"

בראשות הגאון רבי רפאל זר שליט"א

כי האדם עץ השדה

פעמים אדם הולך בכיוון מסוים מהלך שהתברר כטעות איומה וכעת גם לאחר שגילה זאת מנסה להמשיך באותה הטעות ובאותה הדרך ללא מוצא

וישמע יתרו, מה שמועה שמע ובא? קריעת ים סוף ומלחמת עמלק! מהי מעלתו של העץ, מדוע וכיצד דומה הוא לאדם? פירושים רבים נאמרו ונכתבו, אך נראה שיש לדייק, לא נאמר כי האדם דומה לצומח או לירק, אלא דווקא לאילן. מה המייחד את האילן או את האדם?

נראה לבאר מהותו של היהודי הוא האילן, האילן אין גזעו מחליף לעומת הירק והצמח שגזעו מחליף. האילן גם אם בזמנים מסוימים הינו ערום מעליו ועת שלכת היא ברגע אחד מתמלא מתכסה הוא שוב בעלים ומצמיח פירות עסיסיים, בעצם מה מלמדנו האילן?


מלמדנו אל יאוש! גם אם כעת אינך מסוגל אינך יכול עת שפל היא עתיד האדם, היהודי, להתכסות ולפרוח מחדש ולהצמיח פירות מצוות ומעשים טובים, כלפי מה הדברים נאמרים נמצאים אנו כעת בשבוע אחרי ט"ו בשבט.
בפרשת יתרו דרשו חז"ל כי שבע שמות יש לו ליתרו שבעה כינוים כל כינוי מסמל תקופה שוני ומעבר אך הקיצוני ביותר זה וישמע יתרו כהן מדין – כהן לעבודה זרה ומשם במעבר חד ליועץ למשה רבנו עד שנאמר וישמע יתרו לקול חתנו.


הכיצד זכה יתרו לכך? הביאור נלמד מהמילים "וישמע יתרו" ליתרו ניחן בתכונה נפלאה הייתה לו אוזן קשבת.


שמע את קריאת ים סוף את הנס הגדול הסיק את המסקנה הנכונה ובבת אחת השיל את העלים של העבודה זרה והצמיח לעצמו פירות מתוקים . כעת צריכים אנו ללמוד מיתרו, מהאילן, לימינו ולתקופתנו אנו.
פעמים אדם ובמיוחד אותם המחשיבים עצמם כמנהגי ציבור הולכים בכיוון מסוים מהלך שהתברר כטעות איומה וכעת גם לאחר שגילו זאת מנסים להמשיך באותה הטעות ובאותה הדרך ללא מוצא, שומה עליהם ללמוד מאותו אילן להשיל את עלי הריקבון גם אם פעמים הדבר לא נח ופעמים אף קשה ותקופה מסוימת יראו כעצים בשלכת אך מיד לאחר כך יזכו להצמיח עלים חדשים ורעננים.

הזדמנות חד פעמית!

כולנו שותפים לנצח נצחים בבניית בניין הישיבה, שיאיר את העולם כולו בזיכוי הרבים תורה וחסד אין סופי.

ברוכים הבאים
לאתר קרבנו החדש

באתר החדש תוכלו להנות: ממבחר הרצאות, קצרים, הלכות, סיפורים, מאמרים, שידורים חיים, שופס ועוד 
דילוג לתוכן